Deklaracja dostępności Miastecki Portal Internetowy

Urząd Miejski w Miastku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Miastecki Portal Internetowy.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

  • Filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych
  • Część plików nie jest dostępnych cyfrowo

Wyłączenia

  • Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności
  • Filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia:
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Elżbieta Kozieł.
  • E-mail: sekretarz@um.miastko.pl
  • Telefon: +48 59 857 07 70

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Burmistrz Miastka
  • Adres: ul. Grunwaldzka 1, 77-200 Miastko
  • E-mail: sekretariat@um.miastko.pl
  • Telefon: +48 59 857 07 00

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Budynek Urzęd Miejskiego w Miastku, ul. Grunwaldzka 1

  • Do budynku prowadzą  dwa  wejście - od ul. Grunwaldzkiej oraz z tyłu budynku od strony parkingu.
  • Do wejścia prowadzą  schody oraz podjazd dla wózków, znajdujący się przy schodach.
  • Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
  • Wejście nie jest  zabezpieczone bramkami.
  • W budynku  nie ma windy.
  • Dla osób na wózkach dostępne są  korytarze i pomieszczenia na parterze.
  • Nie ma toalety dla osób niepełnosprawnych.
  • Przed budynkiem wyznaczono miejsca parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
  • Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  • W budynku nie ma pętli indukcyjnych.
  • W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
  • Nie ma możliwości skorzystania z bezpłatnych usług tłumacza migowego w godzinach pracy urzędu.